Photobucket
 photo 69104_377922142292829_405829486_n_zps8e681862.jpg
Photobucket

Friday, August 3, 2012

Assalammualaikum

BISMILAHIRAHMANIRAHIM

--' HALLOthere! :) aku nak share sikit kisah aku.kisah cinta tiga segi.malam tadi (3/8/2012) aku berjumpa dengan perempuan tu.perempuan tu cakap 'we need to talk'.ok then.aku pun setuju la.sbb mmg slame ni aku dgn perempuan tu nk sgt brjmpa.tp tak kesampaian sbb shukri tak benarkan.smalam kteorg jmpa pun tanpa pengetahuan shukri.aku dgn perempuan tu berbuka puasa sama2.lepas makan je trus pergi cityfan.tggu shukri kat sana.lepas shukri dtg,BOOMM!aku dah tak tahu ape jd.actually,aku cool je.aku terima and aku sabar dgn apa yg shukri cakap.tp perempuan tu yg.hmmmm.aku tak dpt nak crta lbeh.yg aku dpt ckp,yes aku sukri dgn perempuan tu bersemuka malam tdi.aku mmg sgp lepaskan shukri,tp shukri taknak lepaskan aku.dia perlukan aku.lepas perempuan tu balek,tinggal aku,shukri dan dua lagi kawanrapat aku.shukri suroh aku balek ikut dia.so aku ikut.waktu dalam kereta tu la dia luahkan segala2nya kt aku.dia ckp kenapa aku sgp ckp kt perempuan tu yg aku lepaskan dia.dia ckp dia perlukan aku.dia ckp dia cinta aku.sambil dia pgg tgn aku dgn erat,aku dapat rasa kejujuran dia.dia ckp dia nak hidup bahagia dgn aku.dia menangisssss!dia betul2 nakkan aku.aku tak tipu.mmg betol shukri ckp macam tu.dia nak aku bg dia peluang utk dia buktikan yg dia cinta kan aku.ok aku bg dia peluang.sepanjang perjalanan shukri pegang tgn aku.waktu tu kteorg nak pergi 'BOSS CORNER'.dudok minum kat sana.dengan kwn2 aku.lepas minum kt sana,aku dgn shukri nak pergi taman.then kteorg smua berpecah.aku dgn shukri pergi taman.then kt sane la jugak shukri ckp dia cinta aku sgt2.tibatiba shukri ckp kt aku 'mesti ktk dah sik syg kmk lagik kan?' then aku answer 'NO HONEY'.aku terus pelok dia.aku terus ckp aku syg kan dia.and dia taknak aku pergi dr dia.dia nak aku stay dgn dia.dia nak aku sentiasa ada dgn dia.sbb dia cakap 'SHA,JUJUR MEK PDH KMK BAHAGIA DENGAN KTK'.aku menitisss air mata dengar tau.aku bg tau shukri yg "kesetiaan dibalas kesetiaan, kejujuran dibalas kejujuran".tu je yg aku mtk dr dia.dan dia cakap "syg,ktk bgk mek peluang untuk buktikan yg kmk cinta ktk.kmk sik duli da apa mok jadi lekak tok yg penting kmk simok kehilangan ktk.aok mek ngakuk mek syg pompuan ya,tp kmk CINTA ktk.kmk siktauk sma ada syg kmk kt pompuan sbgai adik or kwn,kmk mtk sigek jak sha,ktk bgk mek peluang untuk buktikan yg mek bena2 mok dgn ktk.tlong jgn pergi dr idup mek syg.tolong la.kmk takut kehilangan ktk.KMK CINTA KTK SHA".itu yg dia cakap.dan aku bg dia peluang.aku tak lari dr dia.dia pun dah dgr nasihat dr kakak angkat aku.jgn lari dari aku, jgn lari dari masalah.dan dia buat satu pengakuan depan kakak angkat aku, dan depan kawan karib aku semalam.dia cakap dia sygkan aku seorang.dia bahagia dengan aku.so tak salah aku bg dia peluang untuk dia buktikan,dia mtk aku bg dia masa.ok then. :D 

1 comment:

  1. :)
    Cintailah manusia yg dirinya menyintai Allah :)

    “Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.”

    “Sesungguhnya Allah Ta’ala telah menetapkan nasib anak Adam mengenai zina. Tidak mustahil dia pernah melakukannya. Zina mata ialah memandang. Zina lidah ialah berkata. Zina hati ialah keinginan dan syahwat,sedangkan faraj (kemaluan) hanya menuruti atau tidak menuruti.”..

    Cuba renungkan ini:
    1. Org yg bercouple tak mungkin menundukkan pandangan terhadap kekasihnya.
    2. Org yg bercouple biasanya berdua²an dgn pasangan kekasihnya, baik di dlm rumah atau luar rumah.
    3. Wanita akan bersikap manja & mendayukan suara saat bersama kekasihnya.
    4. Bercouple akan membuatkan saling menyentuh antara lelaki & wanita, meskipun hanya berjabat tangan.
    5. Org yg bercouple, boleh dipastikan selalu membayangkan org yg dicintainya (zina hati)

    yg haram tetap haram…

    Utk renungan bersama...soalan ditanyakan kpda org muslim yg hangat bercouple... :)
    - kenapa xnak SENTUH khinzir & anjing? -
    Jawapan : sebab HARAMMMM....

    Hbs ya,couplee xHARAMM ke???

    Bgtahu kt shukri :)
    Cinta yg halal ialah cinta lpss nikah...
    Tiada apa kata yg dtunggu oleh wanita melainkam AKU TERIMA NIKAHNYAA...

    Adik,umur ktk lgk muda...entah esok lusa kembali kpd Alla azzawajalla...
    Insaf dan berubah selagi ada masa...
    Tutup aurat...
    Kalau esk2 kita meningal,kesian kt ayah kita knk menanggung dosa kita xtutup aurat...ktk mok xjadi bidadari syurga?sungguh indah dik :)

    Ktk mmg cantik brtudung!!seriuslyy!! :) kn ktk cikgu taski dolok nak :)
    Dirik ktk hnya utk tatapan suami ktk.kalau sekarang ktk dh dedah aurat dkat lelaki lain,kesian laa suami ktk mnjdi org yg kdua dpt ngga aurat ktk...

    Carik inisiatiff utk berubah...esok lusa blom tntu utk ktk...

    Diakhir ramadhan tok,ambiklahh keberkatan drpadanya...

    Ramadhan thn dpn blom tntu milik kita :)

    Allah sentiasa menunggu kita :)

    Wallahualamm bisawab...

    ReplyDelete